Про бібліотеку СумДУ
Бібліотечно-інформаційна система СумДУ забезпечує офлайн та віддалений онлайн доступ до електронних освітніх та наукових ресурсів через сайт бібліотеки, а також інтегровані бази Електронного каталогу (далі ЕК) та репозитарію СумДУ.
Бібліотека СумДУ – найкраща бібліотека у номінації «Великі бібліотеки» за версією Української бібліотечної асоціації 2019 р.
Репозитарій СумДУ – з 2014 р. лідер серед університетських репозитаріїв України за кількістю документів, проіндексованих Google Scholar згідно рейтингу Webometrics.
СумДУ підтримує політику відкритого доступу – усі роботи науковців та кваліфікаційні роботи здобувачів розміщуються у репозитарії та перевіряються на унікальність тексту ліцензованим ПЗ Strike Plagiarism.
Власні електронні ресурси
1 тис. матеріалів, у т.ч. гіди з академічного письма та доброчесності, авторського права, профілів дослідників, підбору журналу для публікації, управління даними досліджень, програмного забезпечення тощо.
У 2022 р. додано більше 400 новин, анонсів і тематичних матеріалів.
650 тис. бібліографічних описів, 188 тис. повнотекстових документів, 2265 журналів.
У 2022 р. додано 10 тис. документів з е-версію, з них близько 1 тис. – англійською мовою; розписано статті близько 300 журналів.
80 тис. документів: статті, тези доповідей, кваліфікаційні роботи бакалаврів та магістрів, дисертації, наукові звіти, книги.
- Патентний фонд
1,5 млн. примірників, з них 567 у відкритому доступі в репозитарії СумДУ.
Доступ до міжнародних баз та журналів
У 2022 р. академічна спільнота університету мала доступ до 30 ресурсів, а саме: за підтримки МОН України та європейської спільноти – Scopus, Web of Science, ScienceDirect, Bentham Science, Grammarly, Springer Nature, EBSCO, Elsevier Health, AccessMedicine, AccessSurgery, AccessEmergencyMedicine, De Gruyter, Unicheck; освітніх онлайн-платформ Coursera, Udemy, Edx, Physioplus, Emeritus, Labster, Ukraine Global Faculty; платформ світової періодики Granta, The Washington Post, The Wall Street Journal, The Economist, Financial Times, BMJ Publishing Group Ltd; передплачених університетом – Strike Plagiarism.
Такі потужні видавництва як Royal Society of Chemistry, Nature, Wiley, Elsevier, Wolters Kluwer, Oxford University Press, Taylor & Francis, IOP, SAGE, 16 Cambridge University Press, Emerald, BioOne, IOS Press та інші виявили бажання підтримати Україну у цей нелегкий час. Спільнота університету отримала доступ до всіх цих ресурсів через платформу Research4Life.
Доступ до програмних пакетів та сервісів для науковців
- Передплачені ліцензійні системи перевірки на плагіат та граматику.
StrikePlagiarism, Grammarly.
- Генератори бібліографічних описів та референс-менеджери
Grafiati, VAK.in.ua, ONAFT4Ref, Mendeley, EndNote, Zotero.
- Повний пакет програм та сервісів MS Office 365, Autodesk AutoCAD 2019, Autodesk 3DSMax 2017, Visual Studio, Unity 3D pro, SOLIDWORKS Education, Matlab та ін.;
- Використання відкритих платформ оброблення даних, машинного навчання, проєктної роботи, а також хмарних сервісів: GitHub, Google Colab, IBM Cognitive Class, RStudio Cloud, Kaggle, KDnuggets, Trello, Microsoft Azure, Apache Spark, Hadoop тощо;
- Використання мов програмування та програмних середовищ відкритого коду: R, Python, PySpark, Scala, Apache Kafka, Apache Hive тощо.
Додаткові сервіси та послуги
Бібліотека СумДУ надає такі послуги та сервіси для студентів, викладачів та науковців:
- Замовлення книг онлайн (у т.ч. з читальних залів) та електронна доставка документів
- УДК/JEL онлайн
- Редагування списків джерел та тематичний підбір літератури
- Підготовка та розсилка щомісячних інформаційних списків і дайджестів з ІТ
- Замовлення приміщень для індивідуальної та групової роботи, супровід заходів
Розширено перелік послуг та сервісів до 19, якими можна скористатися віддалено, зокрема в 2022 р. – доступ до системи міжбібліотечного абонементу RapidILL, повернення книг поштою.
- Перевірка на плагіат
Перевірка академічних текстів здійснюється відповідно до Положення про академічну доброчесність та етику академічних взаємовідносин у СумДУ.
- Офлайн та онлайн консультації та тренінги
Усі студенти проходять лекцію з інформаційної грамотності та 2-модульний курс з академічного письма на 1 курсі навчання, а протягом наступних років регулярні тренінги з окремих тем, які стосуються академічного письма, проведення досліджень та поширення їх результатів.